onsdag 22 juli 2015

'Koll på läget?'

Jora, så att...
Ja - här har du en som har koll! På läget. Stenkoll!!!!

En del av problematiken med maniska och psykotiska episoder (för min del, - ja, 'psykoser' artar sig olika för olika personer beroende på vad man har för 'grundproblematik') är att jag tror att jag har så jävla bråttom!!! För jag tror att jag måste ha 'koll' hela tiden. På allt!!! Och ni kan ju tänka er hur det blir...

När jag nu vågar släppa på min kontroll, för att jag inser att jag faktiskt är trygg - trots allt - då kommer avspänningen... men, det är inte slut där - för när jag slappnar av drabbas jag av oerhört besvärande fysiska symtom . Så som huvudvärk, illamående, rastlöshet osv osv....

En av mina strategier är då att skapa. Att vara kreativ. Och det är inte heller så bekvämt just när jag befinner mig i ett 'påslag' (som jag brukar kalla det)... !

Så jag tänker så här:
Ibland behöver 'man' jogga och träna och springa och göra mycket.
Men ibland behöver man återhämta sig. Och vi lever i ett samhälle som ibland inger mig en känsla av, att vi liksom har 'slutat att andas'. Det gör mig sjuk. men idag är det inte längre mitt problem.

Idag fokuserar jag på min verksamhet i mitt företag som heter CreativeConnection. Gå gärna in på min hemsida och titta runt lite. Där lägger jag bla  upp info om kommande kurser, föreläsningar, massagebehandlingar o dyl.

Ja! Några provlyssningsmöjligheter av mina låtar finns där också...

Ha en bra dag! Det förtjänar du säkert!

www.creativeconnection.weebly.com



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar