söndag 2 mars 2014

Helhetsperspektiv




Att se till helheten, och att förstå...
att det 'sjuka' inte enbart är sjukt, utan att även det är en del av helheten...
I min process har det alltid och hela tiden funnits en klarhet
och en drivkraft som visar mig vägen

En kreativ explosion har kastat mig in i kaotiska processer,
men det var aldrig utan 'mening' eller avsikt.

Det kanske är svårt att förstå...
Hur kan det galna och schizade samtidigt vara meningsfullt?

För mig är min bipolaritet en tillgång.
Kanske till och med min största tillgång!
Hur kan det vara så? - tänker du kanske.
Varför inte bara ta din medicin och 
försöka leva livet så 'normalt' som möjligt?

Men jag säger dig:
Jag är en mycket känslig människa
och min sjukdom är min största gåva!
...för den lär mig djupa visdomar om själva livskraftens
fantastiska och outgrundliga verklighet

...och om jag inte får leva med hela spektrat
av hur jag är
...
Då vill jag inte leva alls!

Jag är hel
och ibland inte så hållen.
Oftast är jag både hel och hållen
och det blir bättre och bättre
Mer och mer helt
Mer och mer hållet

... för varje dag ...








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar