lördag 1 mars 2014

Om normer och 'onormer'

Tänk om det är så att jag inte alls är sjuk - utan bara lite 'annorlunda'!
Och, i sådana fall - annorlunda jämfört med vadå?

Tänk om det är så, att den bipolära sjukdomen inte är något annat än 'en kreativ åkomma'?!
Tänk om det är olika för alla oss som får denna diagnos?
Tänk om vi bipolära inte har mer gemensamt än en erfarenhet av att någon gång, eller flera, ha betett oss på ett sådant sätt att vi i efterhand känt skam?
Tänk om det är 'bra' att vara deprimerad, för att det ger utrymme att djupna i den själsliga aspekten av tillvaron?
Tänk om....

Jag känner mig välsignad - oavsett vad 'ni' tänker!
Jag älskar mina genialiskt kreativa rum!
Ni skulle bara veta!

Jag har ett mellannamn, som jag fick i Nigeria då jag var gift med en man som kom därifrån:

Temidayo - 'hon som kommer med glädje'

Watch out!
Nu kommer Temidayo!
Det betyder glädje och gemenskap!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar