torsdag 6 augusti 2015

Jag lever!

Jag älskar mitt liv!
Jag älskar mina stora rymder.
Jag känner en djup tacksamhet över min envishet och min styrka, 
som - mot alla odds - har stått kvar 
i min övertygelse om vem jag är
och min 'rätt' att existera och leva 
som den levande, sköna, kärleksfulla och kreativa människa jag är!

Jag är levande
Jag känner min puls
och mina andetag
Jag saktar ner
när jag behöver
och jag flyger när jag vill

'Du' kan inte stoppa mig.
Bara jag kan stoppa min framfart
och ödmjukt böja mitt huvud 
inför de omständigheter som livet visar mig

Det räcker
För mig

Allting annat hör till den som uttalar det

'bipolär sjukdom' är ett användbart begrepp
i det samhälle där vi lever

För jag rymmer en skörhet
som är både stor och liten
En skörhet som inte 'passar in'
i normen

Men jag lever!
Jag skapar!

Och jag mår bra!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar