onsdag 7 augusti 2013

Tack för magiska världar!

Jag tog på mig 'alltihopa' - igen.
Ingen hade uttryckligen bett mig.
Det blev lite för mycket...

Sorgen över sveket -
att jag missförstod det hela
trots att jag menade så innerligt väl
öppnar djupa rum av skam

Ensam, i djupet av en okänd förlösning
blir magin en trovärdig partner

Reser långt, långt bort
för att finna det som egentligen
finns närmast
för att försvara det oacceptabla
och för att förlösa den kraft
som hållits fången
...

av sorg, ilska och skam

I fantasins värld är allting möjligt
och friheten är obegränsad

Mitt mål var enkelt och självklart
- Kärleken -
- den stora Kärleken
- den verkliga Kärleken

Men vägen var
förbannat krånglig
och svårhanterlig

Ibland liknade den inte Kärlek alls!

Men det var min väg
min resa
och jag är tacksam idag
för att jag vågade
för att jag orkade

och för att jag lever idag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar